Premiul I, II si premiu special la Concursul International ElectroMobility
Date: Thursday, May 03 @ 15:05:17 EEST
Topic: Anunturi secretariat


Studentii FIESC au obtinut un premiu I, un premiu II si un premiu special la a 6-a editie a Competitiei Internationale Studentesti "ElectroMobility" organizata cu ocazia Zilei Portilor Deschise la Continental Automotive, desfasurata in Iasi in perioada 27-28 aprilie 2012

Tema concursului:

"ElectroMobility - Drive an electrically actuated car, communicate status and stop precisely on target"



Concursul s-a desfasurat in 6 faze:
Faza 1 21 Nov. – 04 Dec. 2011 Trimiterea dosarului de înscriere
Faza 2 5 Dec. – 12 Dec. 2011 Departajarea echipelor pe proiecte, anuntarea rezultatelor.
Faza 3 16 Decembrie 2011 Înmânarea echipamentelor
Faza 4 15 Nov. 2011 – 27 Aprilie 2012 Proiectare, realizare proiect
Faza 5 23 Martie 2012 Trimiterea documentelor de design/arhitectura
Faza 6 28 Aprilie 2011 Desfasurarea concursului, evaluarea finala a proiectelor si premierea

Regulamentul concursului este cel din attach.

Echipe calificate in Faza 2: 20 echipe (din care 4 FIESC-USV)

Echipe punctate in Faza 5: 17 echipe  (din care 4 FIESC-USV)

Echipe prezente in Faza 6: 13 echipe (din care 3 FIESC-USV)

Componenta echipelor FIESC-USV prezente in Faza 6 (28 aprilie 2012):

Team 1: „KERNEL Team” (nr. 10 in concurs):
1.Dorin ANTONOVICI, student în anul IV, Electronica Aplicata;
2.Mihai BURGHEAUA, student în anul IV, Automatica si Informatica; Aplicata;
3.Vlad-Stefan MATEIOV, student în anul IV, Automatica si Informatica
Aplicata;
4. Constantin FILOTE, conf. dr. ing., mentor.

Team 2: „Suceava Team” (numarul 16 in concurs)
5. Gheorghe AMARIEI, student în anul II, Electronica Aplicata;
6. Petru TOFANESCU, student în anul II, Electronica Aplicata;
7. Marian PINZARIU student în anul III, Calculatoare
8. Sergiu GIRNET, student în anul II, Calculatoare
9. Constantin FILOTE, conf. dr. ing., mentor.

Team 3: „RLC Team” (numarul 12 in concurs)
10.Constantin BOGHI, student anul IV, Automatica si Informatica Aplicata;
11.Leonid LEVINTA, student anul IV, Calculatoare
12.Roman PANUTA, student an II, Mecanica si Mecatronica
13.Roman CHISTOL, masterand an I, SMCPE
14.Cezar POPA, conf. dr. ing., mentor.

In concurs, in Faza 6, s-a intrat cu punctajul obtinut la Faza 5:
Documente trimise privind designul/arhitectura proiectului. Situatia echipelor USV:
Loc 1. 10-Kernel Team, 5,48 pct.
Loc 3. 16-Suceava Team, 2,25 pct.
Loc 7. 12-RCL Team, 1,56 pct.

Faza 6 a inceput cu prezentarea PPT a aplicatiilor dezvoltate si a rolului fiecarui membru din echipa in realizarea proiectului (10-15 min).
Dupa aceasta etapa s-au acordat note si s-a reactualizat clasamentul pe echipe.
Acest clasament a fost afisat in timp real pe toata durata concursului (videoproiectie pe un perete 4x5m si ecran plasma).

A urmat prezentarea realizarilor practice si indeplinirea taskurilor
impuse de Continental, precum si cele propuse/realizate de echipe. In acest sens, 2 echipe de cate 3 membri ai juriului (Continental) au punctat fiecare echipa, dupa discutii si probe executate la stand.

Clasamentul dupa aceste probe arata astfel:
Loc 1. 10-Kernel Team (USV), 42,21 pct.
Loc 2. 4-BIMA-GL (Univ. Galati), 35,375 pct.
Loc 3. 7-ElectroSpeed (UT Iasi), 32,53 pct
Loc 4. 16-Suceava Team (USV), 30,405 pct.
Loc 5. 11-MCU Labs (UT Chisinau), 29,87 pct.
Loc 6. 12-RCL Team (USV), 29,385 pct.
Loc 7. 5-CARel (U Galati), 26,005 pct.
Loc 8. 19-Tech Sleep (UT Iasi), 22,76 pct.
Loc 9. 2-Aidos (UT Chisinau), 20,045 pct.
Loc 10. 1-ACM Controllers (UT Iasi), 16,685 pct.
Loc 11. 17-Super Testers (UT Iasi), 9,79 pct.
Loc 12. 9-iMotor, 2,26 pct.
Loc 13. 20-Wall-es, 2,015 pct.

Etapa urmatoare a fost inscrierea pentru probe pe pista. S-au inscris numai 7 echipe (2 USV, 2 UT Chisinau, 2 UT Iasi, 1 Univ. Galati), celelalte avand probleme cu controlul, comunicatia sau partea de forta a masinii. Aici masina echipei 16-Suceava Team (USV) a cedat si nu a reusit sa o depaneze in timp util. Prin urmare nu au mai putut acumula noi puncte, ramanand cu punctajul acumulat pana in aceasta etapa.
USV a ramas in competitie cu 2 echipe: 10-Kernel Team (loc 1) si 12-RCL Team (loc 6).

Pista a fost cea mai mare surpriza a concursului fiind conceputa in "logica negativa" fata de realitate (necomunicat echipelor inaintea fazei 6): calea de rulare era alba si marginile negre din panouri absorbante (polistiren expandat). Prin urmare cei care aveau ghidare cu IR, cat si cei cu ultrasunete au trebuit sa-si recalibreze sistemele. S-a ajuns si la vot deschis intre capitanii echipelor daca se va merge cu iluminat artificial sau natural (2 pt. natural, 2 pt. artificial, 3 abtineri). In final s-a adoptat solutia cu iluminat natural.

La proba de pista s-a punctat timpul pana la parcurgerea traseului din care s-a scazut in cm abaterea fata de linia de sosire. Cine nu a ajuns la linia de sosire a fost punctat pentru distanta parcursa.

Dupa turul de pista, care s-a dovedit a fi extrem de dificil (echipa 10-Kernel Team) fiind singura care a trecut de panta (25%), au ramas primele 4 echipe intr-o competitie piramidala. Rezultatul competitiei piramidale a fost:
Loc 1. 10-Kernel Team (USV), 50 pct.
Loc 2. 2-Aidos (UT Chisinau), 40 pct.
Loc 3. 12-RCL Team (USV), 25 pct.
Loc 3. 11-MCU Labs (UT Chisinau), 25 pct.

Clasamentul final al concursului a fost:

Loc 1. 10-Kernel Team (USV), 92,21 pct. / Pemiu I, 1.100 Euro
Loc 2. 11-MCU Labs (UT Chisinau), 64,87 pct. / Premiu II, 800 Euro
Loc 3. 12-RCL Team (USV), 64,385 pct. / Premiu III, 500 Euro

Loc 4. 4-BIMA-GL (Univ. Galati), 60,375 pct
Loc 5. 2-Aidos (UT Chisinau), 60,045 pct.
Loc 6. 7-ElectroSpeed (UT Iasi), 57,53 pct
Loc 7. 16-Suceava Team (USV), 55,405 pct.
Loc 8. 5-CARel (U Galati), 51,005 pct.
Loc 9. 19-Tech Sleep (UT Iasi), 47,76 pct.
Loc 10. 1-ACM Controllers (UT Iasi), 41,685 pct.
Loc 11. 17-Super Testers (UT Iasi), 34,79 pct.
Loc 12. 9-iMotor, 27,26 pct.
Loc 13. 20-Wall-es, 27,015 pct.

S-au acordat si 3 premii speciale (300 Euro) unul din ele fiind acordat echipei 10-Kernel Team (USV) pentru cea mai buna interfata grafica (GUI).

Toate echipele USV au purtat tricourile USV, au facut poster si logo propriu si si-au prezentat realizarile intermediare in media si pe retele de socializare:

http://www.facebook.com/KernelTeam

facebook: http://www.facebook.com/ByteTronyk

site:  http://byte-tronyk.tk/

Informatii Obiectiv de Suceava:
http://www.obiectivdesuceava.ro/v2/local/doua-echipaje-ale-universitatii-%E2%80%9Estefan-cel-mare-premiate-dupa-ce-au-programat-cele-mai-ingenioase-masini-de-curse-electrice/

Asa cum spuneau si organizatorii in acest concurs nu este nevoie de "bafta"  sau "noroc" ci de cunostinte ingineresti pentru a face fata provocarilor concursului. In acest sens, nu s-a repetat nicio proba sau incercare si nu s-au admis argumente pro sau contra dupa jurizarea unei echipe/etape.
Punctajul acordat a fost afisat imediat dupa jurizarea fiecarei echipe.

Concluzii:
- Concursul a fost foarte stans dupa locul I ocupat de 10-Kernel Team (USV);
- Echipa 12-RCL Team (USV) clasata pe locu III a fost la 0,48 pct. de locul II;
- Echipa 16-Suceava Team (USV) a pierdut podiumul din cauza unei defectiuni tehnice in timpul concursului, neremediata in timp util (studentul Amariei Gica fiind chemat 1,5 ore pentru un interviu privind stagiu de practica pe perioada verii la firma Continental). Clasarea in piramida (primele 4) i-ar fi adus cel puntin 10 pct. si deci, Premiul II.
A fost singura echipa din concurs care a realizat controlul masinii in Android pe smartphone.

Cazarea, transporul (studenti si cadre didactice), precum si cheltuielile materiale in limita a 80 Euro/echipa au fost asigurate de firma Continantal Automotive si decontate pe loc.
Aproximativ 10 studenti de la FIESC-USV s-au deplasat cu masini personale pentru a sprijini echipele USV. Au beneficiat si ei de masa, turul locatiei si facilitatile oferite concurentilor.

Toti studentii participanti au completat formulare cu date personale in vederea colaborarii, angajarii la firma Continental Automotive Iasi.

Acesta "poveste de succes" a fost relatata cu multe "amanunte" pentru a incuraja spiritul pentru competitie si colaborare cu una din firmele mari din zona.

Din 2010, USV a avut comportari meritorii in aceasta competitie (a se vedea doc attach):

Anul 2010:
2xPremiii I si
2xPremii pentru solutii novative
(din 3xPremii I si 3xPremii pentru solutii novative acordate);

Anul 2011:
1xPremiu I,
1xPremiu II si
Premiul pentru cel mai competitiv stand din concurs
(din 2xPremii I, 2xPremii II, 2xPremii III acordate);

Anul 2012:
1xPremiu I,
1xPremiu III,
1xPremiu special
(din 1xPremiu I, 1xPremiu II, 1xPremiu III, 3xPremii Speciale acordate).

Multumiri studentilor participanti pentru efortul depus si tuturor celor care au contribuit la acest succes, parte dintre ei regasindu-se si pe site-urile realizate de studenti.





This article comes from EED News
http://www.eed.usv.ro/news

The URL for this story is:
http://www.eed.usv.ro/news/modules.php?name=News&file=article&sid=290