Lect. drd. Ioan C. Maxim
Didactica specialitatii - Informatica
 Lector dr. I. C. Maxim
Departamentul pentru Pregãtirea Personalului Didactic

          PROGRAMA


Titular curs: Lect. drd. I. C. Maxim
Forma de învatamant: lungã
An studiu : IV; Semestrul 1
Economie curs: Curs: 28h, Seminar: 14h
Nr. credite: 4
Profil: electric
Specializare: calculataore
Tip disciplinã: facultativã

Obiective:
  • Cunoasterea modului de organizare a sistemului de invatamant preuniversitar.
  • Insusirea particularitatilor si adapatarea si metodelor si procedeelor clasice de predare-invatare-evaluare la specificul disciplinei.
  • Aplicarea cunostintele dobândite la elaborarea documentele de planificare si proiectare a activitatii didactice: planificare calendaristica, proiectarea unitatii de invatare, intocmirea fiselor de evaluare.
  • Formarea deprinderilor de abordare metodica a notiunilor, conceptelor si temelor.
  • Utilizarea mijloacelor didactice in procesul de predare-invatare a notiunilor de informatica.
  • Cunoasterea si aplicarea unor tehnici de evaluare obiectiva a elevilor.
  • Formarea deprinderilor de urmarire si sustinere a lectiilor la practica pedagogica.
Continutul cursului:
  1. INTRODUCERE
    - Informatica si societatea informationala
    - Necesitatea invatamantului de informatica
  2. NOTIUNI FUNDAMENTALE IN INFORMATICA
    - Predarea notiunilor fundamentale
    - Metode de elaborare a algoritmilor
    - Analiza complexitatii algoritmilor
  3. REFORMA CURRICULARA - Curriculum national
    - Elaborarea ofertei curriculare
    - Planurile de invatamant
    - Programele scolare(analitice)
    - Manualele scolare
    - Profilul Matematica-Informatica. Programa scolara pentru disciplinele de informatica
    - Structura lectiei
    - Calitatea cunostintelor asimilate
    - Formarea limbajului de specialitate
    - Exprimarea fluenta in limbajul de specialitate. Exercitiul oral
    - Caietele elevilor
    - Repetarea materiei parcurse. Evaluarea rezultatelor scolare
    - Practica evaluarii activitatii didactice
    - Aprecirea cunostintelor elevilor. Masuri de prevenire a ramanerilor in urma
    - Conditia profesorului
    - Planificarea activitatii didactice
  4. PRINCIPIILE DIDACTICE
    - Principii didactice; caracteristici si clasilicare
    - Studiu de caz
  5. OBIECTIVE - Obiectivele generale ale studiului informaticii
    - Precizarea obiectivelor
    - Analiza resurselor
    - Elaborara strategiei didactice
    - Momentele lectiei
    - Clasificarea obiectivelor
    - Formularea si operationalizarea obiectivelor
    - Studiu de caz
  6. Metode de invatare
    - Expunerea sistematica a cunostintelor
    - Metoda conversatiei
    - Problematizarea si īnvatarea prin descoperire
    - Modelarea
    - Demonstrarea materialului intuitiv
    - Metoda exercitiului
    - Metoda invatarii pe grupe mici
    - Metoda lucrului cu manualul si documentatia
    - Metoda jocurilor didactice
    - Instruirea programata si invatarea asistata de calculator
  7. METODE SPECIFICE DE INVATARE A INFORMATICII
  8. TEME TRATATE METODIC

Discipline anterioare cerute:
  • Psihologie scolara; Pedagogie I,II
Forma de evaluare: colocviu
    Nota finala N la colocviu se obtine aplicand formula N=(2P+3A)/5 unde P este media notelor obtinute la cele 3 proiecte, iar A este nota obtinuta la activitatea desfasurata la seminar.

Ultima actualizare: 2 octombrie 2003
Copyright © 2001-2003 I. C. Maxim, DPPD - Universitatea "Stefan cel Mare" Suceava. All rights reserved. http//dppd.usv.ro contact | back