La deschiderea ferestrei de lansare se va alege optiunea „Login to the OracleManagement Server”
Consola este o interfata client, parte a structurii Oracle Enterprise Manager si este folosita pentru a conduce si administra central multiple baze de data si alte tipuri de tinte, impreuna cu intregul mediu Oracle.
Cand este selectat un obiect din Navigator, in partea dreapta a consolei se afiseaza informatii de detaliu corespunzatoare obiectului care pot fi sub forma unei liste cu mai multe coloane, unei pagini cu proprietati sau a unei pagini de observatii.
Navigatorul :
Sistemul de grup va lasa sa organizati obiectele administrate in categorii logice pentru o administrare mai eficienta. Un grup este o colectie de tinte, cum ar fi baze de date, noduri sau servere HTTP, care impart o locatie sau functie comuna. Poti organiza grupuri bazate pe orice criteriu doriti, cum ar fi functie, departament, locatie geografica sau numar de administratori. Apoi puteti plasa grupurile pe o harta sau intr-o vedere grafica a retelei, facand usor sa localizati, diagnosticati sau sa actionati in conditiile intalnite. Sistemul va ma lasa si sa dati slujbe grupurilor sau sa monitorizati situatia lor. Sistemul de tip Grup este in mod special folositor pentru administrarea situatiilor cu multe baze de date si tinte.
Probabil cel mai important aspect al sistemului Enterprise Manager
Group este acela ca furnizeaza o cale eficienta de a monitoriza alertele
raportate de sistemul de evenimente. Daca obiectul sau grupul are evenimente
inregistrate impotriva lui, un steag este afisat, cu starea conditiei
evenimentului. Daca un obiect dintr-un grup are mai mult de un eveniment
inregistrat impotriva lui, steagul va reprezenta cele mai grave conditii de
alerta.
Puteti crea, modifica sau sterge grupuri pentru a putea organiza felul in care vedeti reteaua. In partea dreapta a ferestrei Group sunt trei pagini organizate sub forma de dosare. Pagina View afiseaza tintele din grup intr-o imagine optionala de fundal. Pagina General va permite sa adaugati tinte la grup, sa specificati o imagine de fundal si sa selectati grupuri mici sau mari de icoane. Pagina Access va permite sa determinati daca alti administratori au permisiuni pentru grup. Deasemenea, mai contine setari definite din sectiunea de Preferinte a administratorului.
Un grup este reprezentat in Navigator cu o iconita si un nume.
Puteti face dublu-click pe iconita grupului pentru a mari grupul si a vizualiza
si updata membrii grupului si a sub-grupurilor. Grupurile pot fi populate prin
tragere si eliberare cu mouseul, a bazelor de date, grupurilor, nodurilor sau a
oricator tinte descoperite in Navigator in grupul potrivit din dosarul
Navigator Groups.
Vizualizarea Grup va da o vedere grafica a obiectelor din grup si
starea lor individuala. Mai puteti adauga si harti fundal la Grup, pentru a
putea vizualiza mai bine locatii a unor anumite obiecte. De exemple, daca
sunteti responsabil pentru mai multe sisteme in Europa, puteti folosi o harta
fundal a Europei si plasati fiecare iconita sistem in tara in care sistemul isi
are domiciliul. Daca un eveniment apare in oricare din sisteme, un steag apare
pe iconita sistemului din Grup.
Sarcina este interfata user a Sistemului de Sarcini, care va permite sa automatizati sarcinile standard si repetitive.
Sarcinile contine doua pagini de tip dosar, descrise in urmatorul
tabel:
|
|
Active |
Pagina Activ contine sumarul sarcinilor active in retea. Acestea sunt sarcinile care au fost trimise la sistemul de sarcini si nu pot fi terminate deocamdata. O sarcina listata in pagina de Sarcini Active este rulata in momentul respectiv. |
History |
Pagina de Istorie contine o lista a sarcinilor rulate anterior, cum ar fi rularea multipla a unei sarcini. Acestea sunt sarcinile care au fost trimise catre Agentul Inteligent si au fost rulate cu succes sau fara. |
Pagina Activ si Istorie se actualizeaza automat cand treceti de la un dosar la altul.
O sarcina este compusa din mai multe sarcini. Selectati aceste sarcini cand programati o sarcina sa ruleze in bazele de date sau in alte tinte care le administrati. Sarcinile pot fi executate imediat, programate pentru executie viitoare sau programate la intervale regulate.
Administratorii pot folosi una din sarcinile predefinite oferite cu sistemul de baza, sau pot defini propriile sarcini folosing comenzi SQL si OS. Orice sarcini pot fi grupate impreuna pentru a crea o Sarcina.
Sarcinile pot fi setate sa fie executate in functie de succesul sau
esecul sarcinilor anterioare ale slujbei. De exemplu, daca un administrator
vrea utilizatorii sa fie anuntati inainte ca sistemul sa se inchida, dar
anuntul esueaza, sarcina de inchidere a sistemului poate fi oprita pentru a
evita un impact negativ asupra unor useri neinformati. In functie de succesul
sau esecul unei sarcini, administratorul poate alege sa porneasca anumite
sarcini sau sa opreasca cu totul slujba la jumatate.
Deoarece sarcinile sunt executate de noduri Agenti Inteligenti, sarcinile pot fi programate pe tinte multiple sau grupuri de tinte in acelasi timp. Agenti Inteligenti functioneaza independent de Consola, aplicatii de management, Oracle Management Server, sau de tintele ce isi au locul in noduri.
Odata ce sarcina a fost executata cu succes, sau daca sarcina
esueaza, administratorul poate fi anuntat de alerta Consola, prin pagina,
e-mail, in functie de nivelul de acces si de preferinte. Sarcinile care au fost
programate si nu au putut fi completate inca, pot fi vizualizate. Cand o
sarcina este selectata din pagina Activ, singurul atribut al sarcinii ce poate
fi modificat este permisia sarcinii. Sarcinile care sunt completate cu succes
sau fara sunt stocate in pagina Istorie Sarcinii, care tine evidenta istorica a
sarcinilor programate in retea. Sarcinile mai pot fi salvate si in Job Library
pentru a fi programate la o data viitoare.
Un administrator poate seta nivele de acces la o sarcina pentru ca
alti administratori sa poate vedea sarcina sau sa o modifice. Poate deasemenea
sa decida cine este anuntat daca anumite conditii apar.
Evenimente este interfata catre Sistemul de Evenimente si va permite sa monitorizati reteaua fara sa apara probleme. Pentru a inregistra un eveniment, administratorul specifica una sau mai multe teste in Events si apoi inregistreaza evenimentul impotriva uneia sau mai multe tinte sau grupuri de tinte. Cand Agentul Inteligent detecteaza aparitia unui eveniment prin efectuarea de teste pe tinte, apoi anunta Serverul de Administrare Oracle , care apoi anunta administratorul potrivit prin Consola, in functie de nivelele de acces care sunt setate pentru eveniment.
Asemenea Sarcinilor, Evenimentele au nivele de acces pentru ca administratorii sa poata modifica si vedea evenimentul si pentru a anunta persoana potrivita cand un eveniment apare. Dupa inregistrarea unui eveniment, Events poate fi folosit pentru a modifica, anula sau a verifica starea evenimentul si a vedea informatii despre evenimente ce au fost.
Events contine urmatoarele pagini dosar:
|
|
Alerte |
Aceasta pagina afiseaza evenimente care au avut loc si nu au fost inca sterse de administrator sau nu au fost mutate manual la pagina History. |
Inregistrare |
Aceasta pagina afiseaza evenimente care au fost inregistrate si pentru care Agentii Inteligenti testeaza tinte. |
Istorie |
Aceasta pagina afiseaza evenimente care au fost vazute sau au fost mutate manual din pagina Alerte. |
Paginile Alerte, Inregistrare si Istorie se reactualizeaza automat can se trece de la un dosar la altul.
Cand selectati un eveniment listat in pagina Istorie sau Alerte,
puteti selecta Edit Event Occurrence din menul Event pentru a accesa fereastra
Even Viewer. Apare continand urmatoarele pagini:
|
|
General |
Pagina afiseaza proprietati ale evenimentelor si testele ce le contine. |
Log |
Aceasta pagina este pentru vizualizare si adaugare de comentarii despre evenimente. Orice administrator cu permisii Modify sau Full pot adauga un comentariu la aceasta pagina. |
Detalii de Notificare |
Aceasta pagina continue informatii despre toate notificarile care au fost trimise cand un eveniment a aparut. |