Activitatea sociala
Home
CV
Activitatea stiintifica
Activitatea sociala
Colectia de fotografii
Proiecte
Link-uri utile

PROGRAM  MANAGERIAL

 

              Arta progresului este de a asigura ordine în schimbare, și de a asigura schimbare în ordine.

 

Îmbunătățirea calității trebuie să conducă în esență la împliniri pe multiple planuri, iar programul managerial trebuie să fie un mijloc de schimbare, și nu un scop în sine, de ocupare statică a unei poziții.

Domenii cheie

    1. Politica universității, strategie și planificare. Managementul schimbării și adaptării
    2. Comportament organizațional și sisteme de comunicare inter-facultăți
    3. Pachetul de servicii universitare
    4. Marketingul universitar
    5. Strategia
    financiară, exploatarea și dezvoltarea patrimoniului universității
    6. Resursele umane
    7. Rezolvarea
    problemelor studenților
    8. Auditul calității actului didactic
    9. Dimensiunea regională, națională și internațională
    10. Infrastructura și logistica

     

    1. Politica universității, strategie și planificare. Managementul schimbării și adaptării

              A dori, nu schimbă nimic; numai acțiunea în sine realizează schimbarea.

  • Asigurarea autonomiei facultăților, departamentelor în plan decizional și financiar
  • De definit politica universității/misiune/emblema-sigla/persoanele reprezentative
  • Definirea centrelor de greutate academică (dotări/know-how/specialiști):
      • q Centre de excelență;
        q Laboratoare la standard mondial;
        q Colective interdisciplinare/teme interdisciplinare;
        q Centre de coagulare;
        q Grupe de documentare/recenzare.

  • Ajustarea planurilor de învățămînt/redistribuirea resurselor/sprijinirea cu aparatură și logistică a cadrelor didactice tinere
  • Stabilirea direcțiilor de dezvoltare prin colaborare cu secțiile omoloage din țară/complementaritate și concurență
  • Stabilirea strategiei de dezvoltare în colaborare cu firmele regionale de producție și servicii
  • Asigurarea practicii studențești în țară și străinătate, la alte universități
  •  

    2. Comportament organizațional și sisteme de comunicare inter-facultăți

              Odată cu votul majorității ca argument absolut, a început apusul libertății individuale în lume.

  • Stabilirea politicii de relații și comunicare între facultăți. Consensul ca practică curentă în adoptarea hotărîrilor la toate nivelele
  • Îmbunătățirea circulației informației
  • Îmbunătățirea comunicării pe orizontală
  • Instalarea de panouri de afișare/afișare electronică
  • Popularizarea informațiilor obținute în urma deplasărilor în străinătate/sinteză cu propuneri pentru aliniere la standardele europene și internaționale
  • Ședințe de brain-storming pe probleme comune/chestionare/analize statistice cu concluzii
  • Grupe de experți redactare/recenzare/contabilitate/programe de cercetare
  •  

    3. Pachetul de servicii universitare

  • Didactic:
  • - Direcții de specializare/planuri de învățămînt
    - Cursuri postuniversitare/studii aprofundate/masterat
    -
    Educație deschisă la distanță
    - Îndrumare și examene de grad
    - Doctorat

  • Științific:
  • - Auditări și expertize
    - Consultanță de specialitate
    - Recenzii, editări, publicații
    - Organizare de simpozioane și conferințe

  • Servicii post-educaționale:
  • - Bursă locuri de muncă
    - Feed-back educațional
    - Recomandări
    - Expertiză resurse umane

  • Cercetare:
  • - Nefinanțată
    - Finanțată

  • Burse:
  • - Studențești (stimularea performanței)
    - Doctorale
    - Postdoctorale
    -
    Basarabia și Cernăuți (programe, part eneriate, colaborări)

  • Intranet /Internet:
  • - extinderea și creșterea performanțelor serviciilor oferite studenților și cadrelor
    - crearea de module de curs on-line cu taxă în domeniile cerute de piață
    - abonarea la bănci de date și motoare de căutare

  • Biblioteca:
  • - asigurarea creșterii fondului de carte și periodice
    - dezvoltarea și modernizarea sistemului informatic

  • Exploatarea și dezvoltarea patrimoniului propriu:
  • - Holuri/expoziții/puncte de vînzare
    - Dotări multimedia în amfiteatre
    - Servicii tehnice
    - Bufet

     

    4. Marketingul universitar

  • Crearea unui birou de imagine / purtător de cuvânt
  • Popularizare în mass-media
  • Reclamă și publicitate
  • Internet / pagină web a fiecărei facultăți
  • Pagină web la infrastructurile de popularizare europene
  • Analiza realizărilor proprii în contextul concurenței (mese rotunde, vizite de studiu etc.)
  • Participarea la Bacalaureat
  •  

    5. Strategia financiară

              Orice investiție în educație trebuie să aducă un profit, atît la nivel individual, cît și la nivelul organizației care a realizat actul educațional; numai profitul materializat probează eficiența educației.

  • Autonomia financiară a facultăților și catedrelor, a celorlalte sectoare
  • Finanțarea cu prioritate a proiectelor de dezvoltare didactică și cercetare
  • Atragerea de fonduri pentru cercetare  (CNCSIS, ANCT etc.)
  • Programe europene și parteneriat
  • Parteneriat cu industria și comunitatea cultural/științifică regională
  • Sponsorizări
  •  

    6. Resurse umane

  • Stimularea obținerii conducerii de doctorat
  • Stimularea angajării de doctoranzi cu frecvență
  • Burse și specializări pre și post-doctorale, organizate prin programe comune europene / parteneriat
  • Elaborare criterii de recrutare / cointeresare personal tînăr
  • Recompensare și motivare
  • Disciplina muncii și tehnologică / protecția muncii / sănătate
  • Încurajarea și sprijinirea unei activități sindicale eficiente
  • Eficiența utilizării personalului auxiliar / criterii
  •  

    7. Rezolvarea problemelor studenților

              Trebuie să devenim conștienți de faptul că sîntem norocoși că studenții există, și, mai mult, că ne-au preferat pe noi ca dascăli.

  • Program special burse de excelență
  • Burse  în străinătate / studii / practică
  • Ajutor material și social
  • Integrarea inițiativei studențești
  • Casa Studenților Suceveni
  • Organizarea Clubului Studențesc
  • Organizare punct informare Internet
  • Organizare de servicii  (telefon, fax, poștă, xerox, birotică etc)
  • Organizare transport/agrement
  • Bancă de date mică publicitate

 

    8. Auditul calității actului didactic

  • Activitatea didactică trebuie supusă regulilor serviciilor pentru student; elaborare set intern de norme deontologice unitare de predare, evaluare, stimulare etc.  (ISO 9003)
  • Identificarea de noi direcții de dezvoltare, prin optimizarea costurilor și resurselor
  • Campanie de publicitate și promovare a disciplinelor
  • Realizarea/exemplificarea serviciilor post-educaționale
  • Evaluarea actului didactic

 

    9. Dimensiune regională, națională și internațională

  • Recunoașterea școlii/specialiștilor  (plata cotizațiilor la organismele internaționale)
  • Cooperare didactică și științifică/programe europene
  • Coordonarea unor secții regionale/tutoriat/Basarabia și Cernăuți
  • Compatibilizarea programelor/modulare/credite
  • Relații la nivel de înfrățire și parteneriat direct

 

    10. Infrastructura și logistica

              Lucrăm cu lucrurile, așa cum sînt ele de fapt, și, din păcate, nu cum am dori să fie.

  • Extindere spații didactice și cazare studenți
  • Centrale termice, pe gaz, în campus
  • Dezvoltarea Departamentelor specializate (relații internaționale, DCTI, pedagogic)
  • Informatizarea tuturor sectoarelor universității
  • Reabilitare grupuri sanitare/mobilier
  • Ceas pe fiecare palier