INTEROB

Proiect
Situatie
Obiective
Prezentare
Justificare
Schema
Rezultate
Impact
Management
Resurse
Echipa
Raport final
Diseminare

6. SCHEMA DE REALIZARE A PROIECTULUI:

Proiectul propus realizează un parteneriat format din trei universități, două întreprinderi și Asociația Generală a Inginerilor din România, parteneri ce desfasoara activități de cercetare-dezvoltare care vor si beneficiari direcți ai rezultatelor proiectului. Partenerii cofinanțatori sunt reprezentați de SC Genpro SRL Suceava și SC CAOM SA Pașcani.

Tema propunerii este susținută de parteneri internaționali (prin acorduri de colaborare scrise anexate): Laboratoire d'Informatique Fondamentale de Lille, Franța; Polytech'Lille, Franța; Institute for Work and Technology Gelsenkirchen, Germania; University of Gent, KAHO Gent, Belgia.

Proiectul presupune efectuarea unor cercetari complexe originale în domeniile:

  • Psihologie și psiholigvistică (prin studiile de natură comportamentale asupra gesturilor și capacității de utilizare a gesturilor în interacțiunea cu sistemele informatice, studii conduse de echipa Facultății de Psihologie din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza")
  • Știința calculatoarelor (sistemul de interacțiune gestuală cu analiza informațiilor video, studii conduse de echipele Universității „Ștefan cel Mare" Suceava, Universității Tehnice „Gh. Asachi" Iași, S.C. Genpro SRL Suceava, Asociața Generală a Inginerilor din România)
  • Electronică digitală (privind propunerea unei arhitecturi pentru un dispozitiv embedded, echipele Universității „Ștefan cel Mare" Suceava, S.C. CAOM SA Pașcani)
  • Tehnologii informaționale și de comunicație (studii privind interacțiunea naturală cu sisteme informatice de tipul realității virtuale și realității augmentate, respectiv cu sisteme robotice: echipele Laboratoire d'Informatique Fondamentale de Lille, Franța; Polytech'Lille, Franța; Institute for Work and Technology Gelsenkirchen, Germania; University of Gent, KAHO Gent, Belgia).

Proiectul va fi coordonat și condus pe toata desfășurarea lui de catre partenerul CO (Universitatea Suceava).

Desfășurarea proiectului a fost organizată în 4 etape pe o perioadă de 27 de luni, în perioada Aprilie 2006 – Iunie 2008, descrisă în detaliu în anexele A3.1 și A3.2:

Etapa I. Cercetări privind comenzile gestuale. Definirea unui dicționar gestual pentru interacțiunea cu sistemele informatice și robotice: studii privind comenzile gestuale și elaborarea unui dictionar de gesturi pentru interactiunea cu sistemele robotice/informatice.

Etapa II. Elaborarea  algoritmilor de achiziție și interpretare în timp real a gesturilor mâinilor și capului: realizarea unor module de detecție a mâinilor și feței și achiziție în timp real a gesturilor mâinilor și mișcărilor capului cu un obiectiv de acuratețe de 90% analizând și corelând informațiile vizuale de la 2 camere video

Etapa III. Realizarea unui sistem înglobat de recunoaștere și interpretare a gesturilor prin includerea dicționarului gestual și a metodelor și algoritmilor de achiziție gestuală: stabilirea arhitecturii sistemului, realizarea sistemului de programe, realizarea dispozitivului inglobat (embedded device)

Etapa a IV-a. Experimentarea si validarea sistemului: implementarea sistemului pe o platformă virtuală 3D realizată la LIFL, Franța; implementarea sistemului în cadrul unei aplicații de tip realitate augmentată pentru lucrul cu un birou inteligent; experimentarea tehnologiei pentru comanda robotului tip braț și a robotului mobil prototip realizat în colaborare cu Polytech'Lille, Franța; diseminarea pe scară largă a rezultatelor.

[Proiect] [Situatie] [Obiective] [Prezentare] [Justificare] [Schema] [Rezultate] [Impact] [Management] [Resurse] [Echipa] [Raport final] [Diseminare]