TERAPERS

Proiect
Situatie
Obiective
Prezentare
Justificare
Schema
Rezultate
Impact
Management
Resurse
Echipa
Raport final
Diseminare

5. JUSTIFICAREA PROIECTULUI:

Relevanța proiectului pentru sectorul/ domeniul respectiv și modul în care se încadrează în politica națională în domeniu

În România este necesară alcătuirea și utilizarea sistemelor audio-vizuale în terapia diferitelor tulburări de vorbire deoarece limba romană fiind o limba fonetică și având specificul lingvistic impune realizarea unor asemenea dispozitive audio-vizuale specifice limbii romane.

Din punctul de vedere al stiintei calculatoarelor, prin cercetarile ce se vor efectua pentru realizarea sistemului inteligent de terapie asistata, proiectul se inscrie intr-o arie tematica importanta - Tehnologii informatice ca răspuns la provocările societății (Pentru sanatate: diagnostic precoce, terapie personalizata).    Cercetarea, proiectarea si realizarea dispozitivului inglobat mobil destinat a fi uncompanion al copilului, proiectul se inscrie in Platforma tehnologică PT.3 - Sisteme înglobate.

Viabilitatea și șansele de succes ale proiectului (ipotezele și riscurile).

Utilizarea dispozitivului audio-vizual trebuie să respecte anumite rigori pentru a nu altera calitatea terapiei logopedice, acesta constituie un instrument, un adjuvant terapeutic. În permanență programele informatice trebuie adaptate la nivelul progresului in domeniul științei informaticii.

Analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats):

    puncte tari ale proiectului: dispozitivul creat va fi rezultatul unor cercetări riguroase, care va permite transformarea timpului petrecut de copil in fata calculatorului din timp acordat unor activități cu valoare educativa redusa în timp cu un potențial formativ deosebit;
    puncte slabe: riscul „desocializării" copilului, riscul creării unui blocaj la nivel de limbaj (mutism electiv - in cazul unei asistente insuficiente din partea logopedului);
    oportunități: posibilități de extindere a cercetării la nivelul celorlalte tipuri de dislalie, la nivelul disartriei, bâlbâielii și altor tulburări de expresie lingvistica, posibilitatea adaptării dispozitivului pentru cazurile de tulburări cu etiologie neurofuncțională, posibilitatea utilizării dispozitiv inglobat mobil de către adulți, posibilitatea dezvoltării, pornind de la acest dispozitiv, a unui dispozitiv de educare a limbajului in general, cuprinzând exerciții adaptate particularităților diferite de vârstă, dispozitiv inglobat mobil ofera posibilitata antrenarii limbajului copiilor chiar si in situatia in care parintele ocupat profesional nu detine timpul necesar acestei activitati.
    amenințări: costurile de producție, modalitățile de pătrundere pe piața (T1), posibile atitudini evitante din partea personalului didactic sau a părinților datorate lipsei de pregătire in utilizarea calculatorului, necesitatea unei instruiri prealabile a logopezilor in utilizarea dispozitivului si a computerului in general (T2);

Pentru a contracara posibilele amenintari T1 au fost atrase doua intreprinderi cu experienta in realizarea de dispoyitive neconventionale si care practic au regii mici.; pentru a contracara T2 au fost prevazute mai multe actiuni de diseminare adecvate.

[Proiect] [Situatie] [Obiective] [Prezentare] [Justificare] [Schema] [Rezultate] [Impact] [Management] [Resurse] [Echipa] [Raport final] [Diseminare]